pátek 1. května 2015

Víc jak 20let staré rouno


Dostala jsem pytel surové vlny od kamarádky Hanky, která mimichodem už taky beznadějně lítá na vlně :)
Rouno bylo uskladněno v papírovém pytli na půdě. Je netknuté, jako kdyby ho do toho pytle napěchovali včera. Z vrchní strany je hodně špinavé - tak jsem byla zvědavá jestli s tím půjde něco dělat, ale pouští to nádherně.
Vlákna jsou kratší a jemná - pravděpodobně merino. Při praní se hodně zamotává dohromady. Každou novou várku se snažím vyprat jinak abych přišla na to co bude nejlepší. Četla jsem na blogu Vlaďky Cepákové, kde čerpám - nebo spíš hltám přemíru informací, o namáčení v děrovaných košíkách, ale žádnej jsem po ruce neměla a já chtěla využít krásného počasí na praní, tak jsem rouno namočila pouze v jedné vrstně do teplé vody a nechala odmočit. Pak jsem utrhávala po malých kouskách a máchala v dalších vodách a vlna je úžasně vypraná a hlavně nezacuchaná a nezaplstěná.






Vlna je trochu zakrmená a v merinu se mi dělají takový cuchlíky, proto vyčešu do hladka a rukou stahuju z kartáčů až mi vznikne taková krásná načechraná  hromádka.


 Zbytek nečistot a krátké a zacuchané vlákna.


Nejdřív jsem si připravila dlouhého šneka pro rychlejší předení a slabou nitku, ale nakonec jsem zjistila, že to nutné ani není - stačí vytahovat při předení.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nová vášeň ?

Zhruba před třemi týdny jsem měla tu krásnou možnost vyzkoušet si paličkování. Úplně žasnu jak je to všechno tak dokonale vymyšlené  - od uz...